Yoga is...

luisteren naar wat nodig is nu.

Yoga, hoezo? En welke smaakjes zijn er?

Mijn normale vaste lessen vervallen voorlopig.
Check het tabblad Yoga #Corona voor mijn actuele rooster.

Yoga was voor mij vooral ‘lekker bewegen op de adem’ en is gestaag een onmisbaar ochtendritueel geworden van rekken, strekken, bewust ademen en contact maken met mijn behoeften en verlangens van dat moment.

Ik beoefen zelf en geef les in vinayasa yoga, yin yoga, pranayama (ademwerk), meditatie en mantra zingen met harmonium. Daarnaast beschik ik over een hele toolkit om zwangere vrouwen in mijn lessen te integreren. In al m’n lessen tune ik in op de persoonlijke mogelijkheden van de ander en zorg ik dat je veilig je lijf, geest en grenzen gaat oprekken. 

Naast mijn vaste groepslessen werk ik dol graag 1 op 1 om volledig te kunnen inzoomen op jouw wensen en behoeften.

Dynamische Vinyasa

Vinyasa is een stijl waarin in een vloeiende beweging van de ene naar de andere houding bewegen. Dit creëert een stimulerende flow waardoor dingen als vanzelf lijken te gaan. Door ons op de adem te blijven focussen ervaren we volledige concentratie en dalen we van uit ons hoofd in ons lijf.

We don’t use the body to get into a pose. We use the pose to get into the body.”
~ Bernie Clark

 

Restorative Yin

De perfecte balans voor onze actieve en drukke – yang – levensstijl.

Tijdens een yin of (nog rustgevendere) restorative les, blijven we meerdere minuten in een houding, ondersteund door bolsters, blokken, kussens en dekens. De focus ligt op het stretchen van de spieren én het bindweefsel dat pas ontspant als wij optimaal ontspannen. Het is een zachte en herstellende vorm van yoga waarin je door diep en rustig te ademen, diep in jezelf kan dalen en je leert overgeven aan het moment.

Privé sessies 1 op 1

Grote stappen maken in korte tijd.

Tijdens privé sessie is er ruimte om jouw verhaal te vertellen, al je vragen te stellen, meer te leren over technische details van houdingen en meer vat krijgen op je eigen yoga practice. We zouden zelfs voor jou een persoonlijke practice in elkaar kunnen zetten die je zelfstandig thuis gaat doen. 

Maak een afspraak

Zwangerschap en yoga – voor/tijdens/erna

Vrouwen in verwachting kunnen prima doorgaan met hun yoga practice, mits ze al een goede basis hebben en geen pijn of ongemak ervaren.

De zwangerschap heeft invloed op je energieniveau en de bewegingsruimte van je lijf. Er zijn voldoende manieren om op veilige manier je practice aan te passen en belangrijke do’s en don’ts op te volgen.

We werken eerst 1 op 1 en met die kennis kan je weer lekker de groepsles in.

Maak een afspraak

Pranayama – ademwerk

Prana is levensenergie en het komt via onze adem ons fysieke lijf in waar de prana zich verbindt met ons energetisch lijf. Door regelmatig pranayama te doen voel je je meer in balans, ontspannen en energiek. 

“Meditate each day for half an hour, unless you are very busy, then meditate for an hour!”
~ Buddha


Mindful meditation

Meditatie gaat over onze aandacht in het nu houden. Terwijl onze geest voortdurend opkomt met verhalen – wat heel normaal is – leren we geen aandacht te geven aan al dat geklets. In plaats daarvan erkennen we met liefdevol gewaarzijn het feit dat deze gedachtes er zijn. That’s it. En dan trekken ze vanzelf weer over. Al gaande maken we onze ‘aandachts-spier’ sterker en ervaren we langere periodes van niet-denken, van stilte en hebben onze gedachten en gevoelens minder grip op ons.

 

“There is nothing more important for personal growth and self-realization than to realize that you are not the voices in your head but the one who can hear those voices.”
~ Michael A. Singer

Af en toe een mailtje met weetjes over onze events?

Laat dan je e-mail adres hier achter, dan ploft vanzelf eens in de drie of vier maanden een mailtje op je virtuele deurmat.

Velden met * zijn verplicht